"Alleen al door naar elkaar te luisteren, vergroot je de motivatie en betrokkenheid."
Kapsalon Carlo Wesseling
Een gemotiveerde medewerker heeft vaak beter contact met de klant. Dat weet ook Edith Wesseling, mede-eigenaar van Kapsalon Carlo Wesseling uit Voorburg. Met een innovatief plan om haar medewerkers nog meer te motiveren, won zij in 2015 de prijs ‘Het Gezondste Bedrijfsidee van Nederland’.
Lees verder
Gemotiveerde medewerkers zorgen voor een optimale klantbeleving
Wat hield uw plan precies in?
“Ik vind het belangrijk dat onze medewerkers hun vak vanuit klantperspectief bekijken. Mijn idee was om onze medewerkers een behandeling bij een 'vreemde' kapsalon in de buurt te laten ondergaan. Door de geldprijs die we wonnen met 'Het Gezondste Bedrijfsidee van Nederland' konden we dit plan in de praktijk brengen.”
Dat leverde vast mooie inzichten op?
“Jazeker. De inzichten hebben wij tijdens een teambuildingsessie met elkaar gedeeld. Alleen al door naar elkaar te luisteren, vergroot je de motivatie en betrokkenheid van medewerkers. Om onze service nog verder te verbeteren, hebben we naar aanleiding van deze inzichten een actieplan opgesteld. Eén van de wensen was een online boekingssysteem voor onze klanten. Dit hebben we inmiddels gerealiseerd.”
Wat ziet de klant daarvan terug?
“Met een geanonimiseerde enquête hebben we onlangs de vitaliteit van onze medewerkers en de klantbeleving onderzocht. Uit de resultaten blijkt dat de positieve sfeer en samenwerking binnen het team voor een betere klantbeleving zorgen. Samen zijn we hartstikke trots op dit resultaat. We zijn nu aan het bedenken wat we dit jaar gaan doen om deze sfeer en betrokkenheid vast te houden.”
Wilt u weten hoe u uw medewerkers (nog meer) kunt motiveren? Neem dan contact met ons op.
Uw verhaal in Vitaal Kwartaal?
Neem contact met ons op
Mail uw vraag
Uw verhaal in Vitaal Kwartaal?
Heeft u een interessant verhaal dat u graag wilt delen? Neem contact met ons op en misschien staat u in de volgende editie van Vitaal Kwartaal.