"Een gemotiveerde medewerker die zijn werk met plezier doet, is de perfecte ambassadeur voor uw onderneming."
Beste horecaondernemer,
In deze editie van Vitaal Kwartaal gaan we uitgebreid in op het belang van gemotiveerde medewerkers. Als medewerker Duurzame Inzetbaarheid merk ik dat veel werkgevers het motiveren van hun medewerkers een lastig thema vinden. Het klinkt misschien ook wel wat abstract, maar dat is het niet. Medewerkers die hun werk met plezier doen, stralen dit direct af op de gasten. Ze presteren beter en melden zich minder vaak ziek. Een onderneming met gemotiveerde medewerkers scoort vaak hoger op klanttevredenheid. En klanttevredenheid staat bij u natuurlijk centraal!
Wij geven u handvatten die u helpen om uw medewerkers gemotiveerd te houden. Vaak is dat eenvoudiger dan het lijkt. Kleine acties kunnen al een groot effect hebben. Af en toe een informeel gesprekje tijdens een pauze doet soms al wonderen. Naast deze tips leest u op pagina 4 het verhaal van Guillaume Cremers, manager van het Best Western City Hotel Goderie in Roosendaal. Guillaume legt uit welke essentiƫle rol motivatie en werkplezier spelen in de bediening van gasten.
Wilt u weten hoe u uw mederwerkers (nog meer) kunt motiveren? Aarzel niet en neem contact met mij op. Ik help u graag verder op weg!
Ingeborg van der Heide
Ingeborg van der Heide is medewerker Duurzame Inzetbaarheid bij Nationale-Nederlanden.
Heeft u vragen? Stuur mij een e-mail